Zapraszam Państwa na szkolenie: „Kasy rejestrujące w 2025 r. Zmiany od 1 lipca 2025 r.”
Szkolenie online odbędzie się w dniu 27 czerwca 2025 r. w godz. 9.00-14.00.
Szkolenie zostało potwierdzone. Zapraszam do uczestnictwa.
Czas trwania szkolenia 6 godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia wynosi:
300,00 zł netto + 23% VAT (369,00 zł brutto)
300,00 zł zwolnione z VAT jeżeli szkolenie jest finansowane w 70% lub w całości ze środków publicznych.
Cena obejmuje materiały szkoleniowe przesłane przed szkoleniem na wskazany adres e-mail oraz świadectwo ukończenia szkolenia przesłane pocztą.
Szkolenie prowadzi: Wojciech Zajączkowski
Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o kontakt telefoniczny: 604 97 30 97, mailowy: kontakt@wzajaczkowski.pl lub prosimy o wypełnienie formularza na dole strony.
Celem szkolenia jest omówienie regulacji dotyczących kas rejestrujących, w tym zmian w zakresie prowadzenia ewidencji wprowadzanych od 1 lipca 2025 r.
Zmiany wprowadzane od 1 lipca 2025 r. (wynikające z nowego rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących) mają objąć m.in. prowadzenie ewidencji korekt (zwrotów, reklamacji, pomyłek), terminów przekazywania informacji związanych z kasami rejestrującymi do urzędu skarbowego, czy przepisów dotyczących momentu wystawiania paragonów dokumentujących otrzymane zaliczki.
W toku szkolenia również omówione zostaną zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących oraz obowiązujące w latach 2025-2027 r. regulacje wprowadzające bezwzględny obowiązek ewidencjonowania niektórych transakcji.
Program szkolenia: „Kasy rejestrujące w 2025 r. Zmiany od 1 lipca 2025 r.”
1. Powadzenie ewidencji sprzedaży, wystawianie i wydawanie paragonu fiskalnego po zmianach od 1 lipca 2025 r.:
- podmioty na rzecz których należy wystawić paragon
- podmioty na rzecz których można wystawić paragon,
- stałe problemy związane z weryfikacją nabywcy przy sprzedaży przy zastosowaniu kasy fiskalnej,
- wystawienie a wydanie paragonu dokumentującego sprzedaż,
- graniczny moment wystawienia paragonu dokumentującego sprzedaż,
- wystawianie paragonów dokumentujących zaliczki,
- czy można przed sprzedażą wystawić paragon fiskalny?,
- wydawanie paragonów przy sprzedaży na odległość,
- „hub paragonowy” i paragony elektroniczne – kogo dotyczą i czy są obowiązkowe?,
- wystawianie i wydawanie rachunków w sektorze hotelarsko-gastronomicznym,
- wystawienie paragonu a obowiązek podatkowy w VAT,
- paragony a wystawianie faktur z kas rejestrujących,
- wystawianie faktur do paragonów z NIP i ich korygowanie,
- ryzyko sankcji przy odliczaniu VAT z faktury za przejazd taksówką,
- obowiązki związane z wystawianiem raportu fiskalnego dobowego i okresowego (miesięcznego),
- zmiany przepisów w zakresie ewidencji zwrotów oraz ewidencji pomyłek – ewidencje, niezbędne dane, dokumentowanie,
- ewidencja w kasie powierzonej oraz ewidencja sprzedaży zleconej przez inny podmiot,
- oświadczenia pracowników o zapoznaniu się z obsługą kas rejestrujących oraz ich odpowiedzialnością karnoskarbową,
- zmiany w treści oświadczeń pracowników o zapoznaniu się z obsługą kas rejestrujących oraz ich odpowiedzialnością karnoskarbową,
- czy istnieje konieczność wydania pracownikom nowych oświadczeń o zapoznaniu się z obsługą kas rejestrujących oraz ich odpowiedzialnością karnoskarbową?,
- odpowiedzialność osób nadzorujących pracowników obsługujących kasy rejestrujące,
- jak zminimalizować ryzyko odpowiedzialności kks przez osoby nadzorujące pracowników.
2. Obowiązki związane z użytkowaniem kas rejestrujących:
- brak kasy, awaria kasy lub brak internetu w kasie online – sposoby postępowania,
- paragony fiskalne a obowiązek podatkowy w podatku VAT,
- książka kasy i obowiązki z nią związane,
- terminy przeglądów technicznych,
- przeglądy techniczne kasy w trakcie zawieszenia działalności gospodarczej,
- sankcja za brak przeglądu technicznego kasy i brak dostępu kasy online do CRK,
- kategorie kas online i zakres ich użytkowania,
- zmiana terminów powiadamiania o utracie kasy,
- zmiana terminów informowania urzędu skarbowego o zakończeniu pracy kasy,
- zmiany terminów podejmowania czynności przez serwis i serwis główny.
3. Zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących w 2025 r.:
- warunki stosowania zwolnień podmiotowych,
- obliczanie wysokości zwolnienia podmiotowego,
- zwolnienia przedmiotowe (m.in. usługi telekomunikacyjne, najem, usługi dostarczania wody, sprzedaż środków trwałych, sprzedaż na rzecz pracowników),
- zwolnienia o charakterze przedmiotowo-podmiotowym,
- czynności objęte bezwzględnym obowiązkiem ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących,
- od kiedy należy stosować kasę rejestrującą po utracie zwolnienia podmiotowego, przedmiotowego, bądź przy wykonaniu czynności dla których występuje bezwzględny obowiązek fiskalizacji sprzedaży,
- kiedy występuje bezwzględny obowiązek fiskalizacji sprzedaży?,
- fiskalizacja wpłat pracowników oraz płatności innych niż gotówkowe,
- potrącenie z wynagrodzenia a otrzymanie zapłaty na rachunek bankowy – konsekwencje,
- kiedy nie trzeba fiskalizować świadczeń na rzecz pracowników,
- zapłata na konto bankowe a brak obowiązku fiskalizacji transakcji,
- fiskalizacja świadczeń nieodpłatnych np. przekazanie alkoholu.
4. Zmiany w zakresie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących od stycznia i od lipca 2025 r. oraz w latach 2026-2027:
- zmiany dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących – zmiana rozporządzenia – w zakresie sprzedaży:
- przy użyciu urządzeń służących do automatycznej sprzedaży /vending/,
- tytoniu i innych wyrobów przeznaczonych do palenia lub do wdychania,
- in.: rozpuszczalników, płynów odkażających, rozcieńczalników do farb, płynów do odmrażania,
- węgla, brykietu i podobnych towarów przeznaczonych do celów opałowych,
- komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych,
- sprzętu fotograficznego,
- energii cieplnej, pary wodnej, powietrza do układów klimatyzacyjnych,
- usług odprowadzania i oczyszczania ścieków,
- usług parkingowych.