Zapraszam Państwa na szkolenie: „KSeF od 2026 r. – nowa odsłona”.

Szkolenie online odbędzie się w dniu 23 kwietnia 2025 r. w godz. 9.00-14.00.

Czas trwania szkolenia 6 godzin lekcyjnych.

Cena szkolenia wynosi:

300,00 zł netto + 23% VAT (369,00 zł brutto)

300,00 zł zwolnione z VAT jeżeli szkolenie jest finansowane w 70% lub w całości ze środków publicznych.

Cena obejmuje materiały szkoleniowe przesłane przed szkoleniem na wskazany adres e-mail oraz świadectwo ukończenia szkolenia przesłane pocztą.

Szkolenie prowadzi: Wojciech Zajączkowski

Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o kontakt telefoniczny: 604 97 30 97, mailowy: kontakt@wzajaczkowski.pl lub prosimy o wypełnienie formularza na dole strony.

 

  1. Zmiany dotyczące KSeF:
  • akty prawne i dokumenty stanowiące podstawę omawianych zmian KSeF, w tym omówienie projektu ustawy o KSeF z 11 kwietnia 2025 r.,
  • istotne terminy związane z wprowadzeniem obowiązkowych faktur ustrukturyzowanych: luty, kwiecień 2026 oraz styczeń 2027 r.,
  • faktury w postaci papierowej oraz faktury elektroniczne i faktury ustrukturyzowane – różnice definicyjne,
  • sposoby przesyłania faktur do KSeF,
  • rodzaje dostępu do faktur przesyłanych do KSeF,
  • obowiązkowe wystawianie faktur w KSeF,
  • przypadki braku obowiązku wystawiania faktur przy użyciu KSeF,
  • sposób udostępniania faktur w transakcjach transgranicznych,
  • KSeF a faktury wystawiane w ramach procedur szczególnych (OSS, SOTI),
  • dodatkowe oznaczanie faktur, w tym dla podmiotów zagranicznych, udostępnianych lub używanych poza KSeF,
  • KSeF a faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych,
  • awaria i niedostępność KSeF a wystawianie faktur:
  • przesyłanie faktur do KSeF po zakończeniu awarii,
  • komunikaty o awarii a postać faktury,
  • postać faktury w okresie niedostępności KSeF i braku możliwości wystawiania faktury w KSeF z przyczyn leżących po stronie podatnika,
  • termin przesłania faktury po okresie niedostępności KSeF i po okresie awarii u podatnika,
  • sankcje za nie wystawienie faktur w KSeF – odroczenie terminów,
  • nowe obowiązki przy realizacji płatności za faktury, w tym w ramach MPP – nowe terminy realizacji ww. obowiązków,
  • identyfikator zbiorczy dla faktur przesyłanych do KSeF,
  • zmiany w zakresie zwrotów VAT,
  • przechowywanie faktur w KSeF.

 

  1. Wystawianie i otrzymywanie faktur po zmianach:
  • data wystawienia faktury przesyłanej do KSeF,
  • data wystawienia faktury nieprzesyłanej do KSeF,
  • możliwość bezterminowego wystawiania faktur offline,
  • nowe reguły dotyczące wystawiania faktur w trybie offline,
  • termin na przesłanie faktury do KSeF,
  • brak obowiązku przesyłania do KSeF dla określonych czynności oraz szczególnego rodzaju podatników,
  • wpływ daty wystawienia faktury na obowiązki ewidencyjne w VAT,
  • faktury wystawiane dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej,
  • faktury wystawiane przy zastosowaniu kasy rejestrującej i likwidacja takiej możliwości – konsekwencje dla sprzedawców i nabywców,
  • likwidacja faktur uproszczonych,
  • paragony z NIP a KSeF,
  • wystawianie faktur w ramach samofakturowania,
  • załączniki do faktur a KSeF – istotne zmiany zawarte w projekcie ustawy z 11 kwietnia 2025 r.,
  • dodatkowe informacje na fakturach np.: warunki Incoterms, miejsce dostawy, numer rejestracyjny środka transportu, PKWiU, PKOB, CN, GTIN, podatek akcyzowy na fakturze itp.,
  • wystawianie a przesyłanie duplikatów faktur,
  • likwidacja not korygujących i ich podatkowe konsekwencje,
  • anulowanie faktur od momentu funkcjonowania obowiązkowego KSeF,
  • data otrzymania faktury przesłanej offline i w KSeF,
  • termin odliczenia VAT z faktur wystawionych offline i w KSeF,
  • odliczanie VAT z paragonów z NIP.

 

  1. Uprawnienia i autoryzacje korzystania z KSeF:
  • rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF,
  • nadawanie uprawnień do korzystania z KSeF,
  • propozycja uprawnień dostępu do KSeF dla poszczególnych pracowników,
  • składanie zawiadomień ZAW-FA,
  • uwierzytelnienie posiadanych uprawnień,
  • anonimowy dostęp do faktury ustrukturyzowanej.

 

  1. Ewidencjonowanie faktur korygujących po zmianach w KSeF:
  • ujmowanie przez dostawcę/usługodawcę faktur korygujących „in minus”:
  • wystawianych w KSeF,
  • innych niż wystawionych w KSeF,
  • ujmowanie przez nabywcę faktur korygujących „in minus”:
  • wystawianych w KSeF,
  • innych niż wystawionych w KSeF,
  • sposób wystawienia faktury korygującej fakturę wystawioną poza KSeF.

 

  1. Zmiany w wystawianiu i ewidencjonowaniu faktur VAT RR:
  • możliwość wystawiania i przesyłania faktur VAT RR w KSeF od 1 kwietnia 2026 r.,
  • oświadczenie rolnika ryczałtowego składane w KSeF do wystawiania faktur przez nabywcę w tym systemie,
  • dodatkowe elementy na fakturach VAT RR,
  • waluta w jakiej podaje się kwoty na fakturze VAT RR,
  • kurs waluty dla faktur VAT RR, jak i dla faktur korygujących,
  • termin wystawiania faktur VAT RR,
  • wystawianie faktur VAT RR KOREKTA, przyczyny ich wystawienia i ich treść,
  • terminy ujęcia przez nabywcę faktur VAT RR KOREKTA.

 

    Szybki formularz zgłoszeniowy:


    Podaj ilość osób biorących udział w szkoleniu:



    * pole wymagane

     

     

    KSeF od 2026 r. – nowa odsłona – szkolenie

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *